sobota, 14 lutego 2015

Pastelowa narzuta…

Na krótko przed Świętami Bożego Narodzenia koleżanka poprosiła mnie o uszycie narzuty do pokoju swoich córeczek. Kolorystyka miała być dziewczęca, więc nie obyło się bez różu, ale za to w bardzo delikatnym pastelowym odcieniu.

Chodziło również o to, żeby narzuta była dwustronna. Okazało się, że wcale nie tak łatwo dobrać dwie różne tkaniny (jedna gładka a druga we wzorek) tak aby odcienie koloru bazowego idealnie do siebie pasowały. Ostatecznie zdecydowałyśmy, więc że połączymy dwa kolory w pastelowych odcieniach. I tak wierzch narzuty wykonany został z tkaniny jednobarwnej, ale o  delikatnie prążkowanej fakturze a spód z tkaniny we wzór w białe jelonki na beżowym tle.
Dodatkowo jeszcze musiałam dobrać tkaninę na wypustkę w pasującym odcieniu. Wszystkie materiały to niezbyt grube bawełniane płócienka zakupione w internetowym sklepie Drecotton.pl.

Bawełna w jelonki od razu bardzo przypadła mi do gustu, ale w trakcie krojenia przysporzyła mi niemało kłopotów. Głównym powodem był rozmiar narzuty a mianowicie miała ona wymiary 200 cm na 200 cm. W związku z tym, że tkaniny, które wybrałyśmy miały szerokość 160 cm konieczne było skrojenie zarówno wierzchu jak i spodu z co najmniej dwóch części. Ponieważ lubię symetrię wymyśliłam, że dosztukuję z obu stron po 20 cm pasku. Jeśli chodzi o blado różowy wierzch to nie było z nim najmniejszych problemów, ale przy jelonkach okazało się, że będę musiała tak skroić brakujące paski, aby wzór się zgadzał. Trochę się z tym namęczyłam, ale wyszło całkiem nieźle, choć nie perfekcyjnie ;)

Pomiędzy dwie warstwy bawełnianego płócienka wszyłam ocieplinę i tu dla odmiany udało mi się nabyć super szeroką (230 cm), więc mogłam wykroić jeden duży kwadrat o wymiarach docelowych.

Zastanawiałam się nad przepikowaniem całej narzuty, ale ponieważ miała ona być jak najprostsza ostatecznie przestębnowałam jedynie brzegi przy wypustce.















2 komentarze:

  1. Piękna:) Też się czaję na uszycie narzuty, ale czy starczy wytrwałości?:) oby!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mogę tylko doradzić wybór tkaniny gładkiej lub w drobny wzorek, który łatwo będzie dopasować w przypadku konieczności łączenia ze względu na rozmiary narzuty. To właściwie jedyna trudność :)

      Usuń