sobota, 17 stycznia 2015

Szybki sposób na troczki…

Przy okazji szycia poduch na ławy dla NABO Cafe musiałam wyprodukować całkiem sporą ilość troczków, dzięki którym poduchy przymocowane są do siedzisk. Oczywiście można takie troczki wykonać po prostu z tasiemki, ale szyte z tkaniny są wg mnie ładniejsze i prezentują się bardziej elegancko.



Jednakże wizja cięcia tkaniny na wąskie paseczki, następnie odpowiedniego zaprasowania brzegów i wreszcie przestębnowania ich tak, aby powstały wąskie troczki lekko mnie przeraziła. Wersja z troczkami wykonanymi poprzez uszycie rulonika, który następnie musiałby zostać wywinięty na prawą stronę odpadła od razu z uwagi na niewielką szerokość tegoż rulonika.

Wpadłam natomiast na pomysł, aby nieco ułatwić sobie pracę i wykorzystać gotową lamówkę bawełnianą w odpowiednio dopasowanym kolorze. Poniżej przedstawiam krótki tutorialik, jak szybko, łatwo i przyjemnie wykonać estetyczne troczki.

Dzięki wykorzystaniu lamówki mogłam ominąć proces cięcia i zaprasowywania.



Pozostało jedynie złożenie lamówki na pół i przestębnowanie




pocięcie na odpowiedniej długości troczki





oraz zakończenie ich ciasno zawiązanymi supełkami (które zapobiegną strzępieniu się końcówek)


I troczki gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz