czwartek, 6 listopada 2014

Jesienny płaszczyk na ludowo

Jeszcze w lecie u jednej z facebookowych koleżanek zakupiłam nieprzemakalny, pokryty silikonem materiał liczi w przepiękny ludowy wzór. Od razu przeznaczyłam go na płaszczyk dla Zielonej, ale za jego szycie wzięłam się dopiero na jesieni. Dlatego też postanowiłam, że zrobię go w wersji nieco cieplejszej i jako podszewkę wykorzystałam grubą dresówkę drapaną (z meszkiem od spodu) w kolorze spranej, pomidorowej czerwieni.





Wykrój zrobiłam w oparciu o bluzę z Burdy dla dzieci nr 1/2009 model 620, ale przerobiłam ją na płaszczyk wydłużając znacząco i poszerzając do kształtu trapezu.
Płaszczyk wyszedł nieźle, choć wg mnie powinien mieć szersze rękawy, szczególnie w wersji z cieplejszą podszewką.










Idealnie sprawdził się wczesną jesienią i będzie doskonały na wiosnę. Zielonej bardzo przypadł do gustu, a jej przedszkolne koleżanki były wprost zachwycone.













13 komentarzy:

  1. Nie dziwię się że Zielonej się podoba, sama bym taki założyła :) Idealnie uszyty i dopracowany.
    A te wzory, cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się również te wzory bardzo podobają :)

      Usuń
  2. Wow! Świetna tkanina! Do grona zachwyconych dołączam i ja i zazdraszczam Zielonej płaszczyka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny płaszczyk, lubię gdy dzieci noszą kolorowe ubranka, ale taki płaszcz sama bym nosiła bo tkanina świetna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A co do kolorów to w pewnym wieku ciężko przeforsować kolory inne niż różowy (u dziewczynek ma się rozumieć) ;)

      Usuń
  4. Rewelacyjny płaszczyk, bardzo podoba mi sie dobór materiałów, fajnie, że od spodu jest dresówka. Rękawy wcale nie są za wąskie- takie lepiej wyglądaja niz te bufiaste i bezkształtne. Mała ma szczescie, że ktos jej szyje takie super ciuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! W kwestii rękawów to pod względem wyglądu też wolę węższe, ale wygodniejsze w użyciu byłyby nieco szersze.

      Usuń
  5. płaszczyk wyszedł genialny, cudny kolorowy aż się człowiek od razu usmiecha - ogromnie mi się podoba a więc nie dziwi mnie też fakt że Zielonej tak bardzo przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Po prostu śliczny materiał ;)

      Usuń
  6. Ale cudo! Świetny wzór tego materiału. Sama bym taki chciała.. No, no, zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Ja też mam słabość do ludowych wzorów :)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń