poniedziałek, 13 października 2014

Aksamitnie i zielono…

Popełniłam kolejny pokrowiec. Tym razem jednak nie na kanapę, ale na materac, a do kompletu gąbkowy wałek pełniący rolę podgłówka i pokrowiec na niego również. 



Całość miała być uszyta z aksamitu w kolorze pięknej morskiej zieleni. Niestety aksamitu w takim odcieniu nie udało mi się nigdzie znaleźć, a ten który na zdjęciu w sklepie internetowym nosił taką nazwę w rzeczywistości okazał się być głęboką, ciemną, butelkową zielenią. Nie będę ukrywać, że byłam tym faktem lekko podłamana, ale na szczęście okazało się, że moja koleżanka, która ten kolor zaproponowała nie była aż tak sztywno przywiązana do pierwotnej koncepcji i ciemna zieleń również przypadła jej do gustu.
Żeby nie było zbyt monotonnie ozdobne wypustki zrobiłam z satyny w tym samym odcieniu.

Musiałam rozwiązać jeszcze jeden problem. Otóż materac miał wymiary 180 na 200 cm a zdecydowana większość materiałów występuje w szerokościach: 140, 150 lub 160 cm. Było, więc oczywiste, że będę musiała uszyć pokrowiec na materac z dwóch części połączonych po środku.  Aby uatrakcyjnić nieco konieczne łączenie dwóch kawałków materiału postanowiłam ozdobić je wykorzystując satynową lamówkę z tej samej tkaniny co wypustka.

Pozostawała jeszcze kwestia wałka z gąbki, który miał mieć długość 180 cm i średnicę około 20 cm. Wydawało mi się, że hurtownie tapicerskie pełne są gąbek (pianek tapicerskich) we wszelkich możliwych kształtach i rozmiarach, ale ku mojemu rozczarowaniu okazało się, że nie do końca tak to wygląda. Koniec końców wałek zrobiłam sama wykorzystując do tego celu arkusze cienkiej pianki, ciasno je zwijając. Dodatkowo uszyłam wewnętrzny pokrowiec na wałek z cienkiego bawełnianego płócienka podszytego ociepliną, dzięki czemu powierzchnia wałka jest gładka i miła w dotyku.

Pokrowiec na materac od spodu ściągnięty jest gumką a pokrowiec na wałek może być zdejmowany do prania dzięki zapięciu na zamek błyskawiczny.


A tak prezentuje się efekt końcowy:












4 komentarze:

  1. Wow wow wow świetny!!!! Musiałaś się nieźle napracować, wygląda perfekcyjnie i bardzo profesjonalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Rzeczywiście trochę pracy przy tym było, szczególnie samodzielne robienie wałka z gąbki nieco dało mi w kość :)

      Usuń