czwartek, 19 czerwca 2014

Spódniczka – prezent urodzinowy…

Pozostając w temacie garderoby dziewczęcej, tym razem napiszę co nieco o spódniczce, która powstała całkiem spontanicznie na skutek potrzeby chwili.


Otóż parę tygodni temu Zielona otrzymała od jednej ze swych przedszkolnych koleżanek zaproszenie na przyjęcie urodzinowe. Perspektywa wspólnej zabawy z przedszkolnymi przyjaciółkami, jak zawsze, sprawiła mojej córce wielką radość. Pozostał jednak problem zakupienia prezentu, a przede wszystkim wymyślenia co też jubilatce może sprawić prawdziwą przyjemność.
Ponieważ nic mądrego nie przychodziło mi do głowy, postanowiłam pomyśleć o tym jutro, a potem znów jutro itd. aż  do dnia urodzinowego przyjęcia. I kiedy już miałam wychodzić na zakupy nagle olśniła mnie myśl, że przecież mogę jej coś uszyć.

Nie miałam pomysłu na sukienkę, ale za to od dawna miałam upatrzoną uroczą wprost spódniczkę z Burdy - Moda dla dzieci nr 1/2012, model 647 i czekałam tylko na okazję, żeby móc ją dla kogoś uszyć. Spódniczka składa się z dwóch, mocno  marszczonych, warstw materiału, przy czym górna warstwa wykończona jest riuszką, czyli równie mocno marszczoną falbanką. Dodatkowo z przodu ozdobiona jest kokardą.

Zajrzałam do szafy z materiałami i od razu rzuciła mi się w oczy jasno różowa bawełna w białe kropeczki. A ponieważ miałam jeszcze kawałek sztywnego, błyszczącego, różowego tiulu postanowiłam nieco zmodyfikować wzór i spodnią warstwę spódniczki uszyć z tego właśnie tiulu, co pozwoliło nadać całości odpowiedniej objętości.











Kiedy pokazałam gotową spódniczkę Zielonej, była nią wprost zachwycona i od razu orzekła, że też chce taką samą. Zaczynam, więc myśleć nad podobną wersją, tym razem dla własnej pociechy.

4 komentarze:

  1. No to się nazywa prezent :) Bombowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Miło czytać takie komentarze :)

      Usuń
  2. Jak zareagowała obdarowana? Cudo po prostu! Ja też bardzo lubię dawać prezenty wykonane własnoręcznie, czy to akwarelkę, czy broszę uszytą na maszynie z kawałka dżinsu. Twoja spódnica CUDNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń